۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۷

ترقی در گفت‌وگو با مهر:

احزاب صف‌بندی خود در جنگ صهیونیست‌ها و اسلام را مشخص کنند

احزاب صف‌بندی خود در جنگ صهیونیست‌ها و اسلام را مشخص کنند

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: لازم است احزاب ایران در صف‌بندی‌های موجود در جهان جایگاه خودشان را مشخص کنند که در صف اسلام و مسلمین هستند یا در صف صهیونیسم و کفر و شرک جهانی؟

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با نقش احزاب در تقویت جبهه مقاومت اسلامی در برابر تجاوزهای آشکار رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: احزاب نمایندگان جامعه و ملت هستند که در قالب تشکل‌های سیاسی فعالیت می‌کنند. همانطور که بر آحاد مردم به تعبیر مقام معظم رهبری فرض است که در کنار ملت لبنان و فلسطین قرار بگیرند و از آنها حمایت کنند تا فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی خارج شود، این وظیفه برای احزابی که این جامعه را نمایندگی می‌کنند نیز یک واجب سیاسی تلقی می‌شود.

وی افزود: طبیعی است که احزاب نسبت به آحاد جامعه مسئولیت سنگین‌تری نسبت به حمایت از مردم لبنان و فلسطین دارند. احزاب که پایبند به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی هستند، مطابق قانون اساسی یکی از وظایفی که در سیاست خارجی ایران مورد تاکید قرار گرفته است، حمایت از جنبش‌های آزادی بخش و ملت‌های مظلوم هست که باید استراتژی و کارکرد احزاب سیاسی ایران نمود داشته باشد.

قائم مقام حزب مؤتلفه بیان کرد: احزاب باید مطابق قانون اساسی مانند مردم و دولت در حمایت از جبهه مقاومت وارد عمل شوند و از مظلومین دفاع کنند و علیه ظالمان و صهیونیست‌ها موضع جدی بگیرند. در شرایط کنونی که جنگ بین اسلام و صهیونیسم در حال شکل‌گیری است، صف‌بندی شفاف و مشخص در عرصه بین‌المللی رخ داده است؛ که در یک طرف اسلام و مسلمانان و حامیان آنها قرار دارند و در طرف دیگر دشمنان اسلام و مسلمانان ایستاده‌اند. احزاب باید خط فکری خودشان و موقعیت قرار گرفتن خودشان را مشخص کنند که در کدام جبهه می‌خواهند مبارزه و فعالیت کنند.

ترقی در رابطه با صحبت‌هایی که رهبری در نماز جمعه نصر ایراد فرمودند، گفت: رهبری به موضوع ولایت اجتماعی اشاره کردند که یکی از مهم‌ترین وظایف احزاب و گروه‌های سیاسی تلقی می‌شود. در جهت تقویت و گسترش ولایت اجتماعی که همان تعبیر «المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیا بعض» می‌باشد. این ولایت اجتماعی باید زمینه امر معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کند. باید مطابق این ولایت، همبستگی و انسجام بین امت اسلامی شکل گیرد و این موضوع از وظایف مهم احزاب به حساب می‌آید.

وی افزود: اعضا باید در تقویت و گسترش ولایت اجتماعی تلاش ویژه‌ای به کار بگیرند. ولایت اجتماعی مستلزم تربیت نیروها و کادرهای اسلامی و اسلام شناس، معتقد و متعهد است و اگر احزاب در این زمینه به خوبی فعالیت کنند، وحدت و انسجام در جامعه گسترش خواهد یافت. در صورتی که نیروهای مناسبی تربیت شوند؛ این‌طور به ولایت اجتماعی که مورد نظر در آیات قرآن است دست خواهیم یافت.

قائم مقام حزب موتلفه تصریح کرد: احزاب در درجه اول وظیفه دارند که نیروهایی را تربیت و سازماندهی کنند و همین قشری را که نمایندگی می‌کنند به سمت حمایت از ملت فلسطین و لبنان که در مبارزه با صهیونیسم و دشمنان اسلام قرار دارند، هدایت کنند. و لازم است احزاب ایران در صف‌بندی‌های موجود در جهان جایگاه خودشان را مشخص کنند که در صف اسلام و مسلمین هستند یا در صف صهیونیسم و کفر و شرک جهانی؟

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که احزاب می‌توانند در آن ایفای نقش کنند شکل‌گیری امت اسلامی است که موجب انسجام ملت‌های اسلامی برای بقای خودشان و مبارزه با دشمن، خواهد شد. که لازمه امت اجتماعی همان ولایت اجتماعی است که باید در طول ولایت اهل بیت علیهم السلام و ولایت ولی فقیه و ولایت رسول الله همچنین در ذیل ولایت خداوند متعال، در جامعه رشد و گسترش یابد و با شکل‌گیری آن، زمینه ایجاد امت اسلامی را که مقام معظم رهبری در روز میلاد پیامبر عظیم الشأن اسلام مطرح کردند، محقق خواهیم کرد و همه این اقدام‌ها زمینه‌ساز جهانی است که مدیریت آن در دست بقیه الله الاعظم باشد و نه در دست صهیونیسم بین الملل.

کد خبر 6252129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
      1 0
      اگر احزاب شکل گیری احزاب به صلاح کشور ملت ها بود مرحوم امام خمینی مخالفت نمی کردند می پذیرفتند . چون با شکل گیری احزاب هر کسی ساز مخالف موافق خودش رو میزنه .. هر کاری هم کنید باز در یک صف همفکر هم عقیده همسو نیستند